emmawendin

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emma Wendin - 30 augusti 2013 23:28

Upp 05:30 så dax att stänga ögonen. Haha! Men bloggar mer imorgon, love<3

Av Emma Wendin - 30 augusti 2013 21:34

Hihi, jo så är de :)
Åh, blir sååå glad, tusen tusen tack!

Av Emma Wendin - 30 augusti 2013 18:57

Oh jo! De har aldrig gått bättre skulle jag tro! Börja med Chakira och hon stod verkligen hur lugnt som helst hela tiden, rörde inte en fena! Efteråt fick hon massor av beröm av våran hovslagare.

"De va hon som inte va så gamal va?"
Svara "Ja, 4 år :)"
Han sa sen att hon va jätte duktig för att vara så ung.
Han tyckte även att Musse va en jätte fin shetlandsponny!
Kul att höra från någon annan att man har fina hästar :) värmer gott om hjärtat.

Av Emma Wendin - 30 augusti 2013 17:01

Är galet trött och därför är de ingen bra uppdatering här heller. Chakira har iallafall fått nya skor så hovarna är fina på henne igen, Musse är verkad så även hans hovar är fina!
Red även C, provade ett nytt bett. OMG så fin hon va!! Måste köpa mig ett eget sånt!
Uppdaterar sen.

Av Emma Wendin - 29 augusti 2013 11:22

Atans, mina brödrar har smittat mig så börjar bli förkyld.. Sådär kul!

Iallafall så händer inget speciellt idag, ska till stallet lite senare, släppa hästarna på gräset, mocka osv.
Imorgon kan jag äntligen rida min plutt igen. Får se hur hon är bak så hon inte ömmar längre :)

Av Emma Wendin - 28 augusti 2013 22:32

Ligger i sängen med musik i öronen och lyssnar på musik. Underbart!
Ska snart sova, bloggar mer imogon.
Sov gott! Pussar.

Av Emma Wendin - 28 augusti 2013 20:11

Är Chakira din första egna häst?
Ja de är hon!

Vad ska ni göra med Musse när Anton är för stor för honom?
Som de är tänkt nu så kommer antagligen Benjamin ta över honom om han tycker de är kul. Annars säljer vi honom.

Är du allergisk mot något?
Ja, tyvärr!

Har du pojkvän?
Nej!

Hur är din bästavän som person?
Hon är speciell, finns ingen som henne!

Kan ni prata om allt med varandra?
Ja de kan vi såklart!

Pratar du med din mamma om allt?
Yes :)

Hur högt har du hoppat med C?
1 meter.

Hur högt har hon löshoppat?
1,20!

Ska ni tävla igen?
Såklart vi ska! Är låååångt ifrån klar med henne :)

Vad händer med Chakira egentligen? Varför får hon medicin?
Korsförlamnings varning. Därför hon går på medicin :)

Är du ofta hos din pappa?
Nej.

Va Chakira inriden när du köpte henne?
Nej de va hon inte.

Vad är din favorit mat?
Helt klart tacos :)

Favoritfärg?
Rosa och grön :)

Vad ska du göra efter skolan?
Jobba något år sen kanske läsa vidare!

Vad använder du för kamera?
Canon 1100D :)

Hur har du jobbat med C under tiden du haft henne? Jag menar hon är ju så lugn och duktig för att vara 4 år. Har du några tips?
Tar du hästen från först början så som inridning osv så tipsar jag om att jobba mycket mycket från marken så ni litar på varandra. Inridningen blir även lättare då!

Vad är ditt favoritämne i skolan?
Medicin :)

Har du kvar kaniner?
Ja de har jag!

Varför rider du Ellen?
En kul grej bara!

Hur är hon att rida?
Väldigt lik Chakira, svår att få kontakt med men ändå galet fin när man hittar varandra.

Ska Julia tävla med henne?
De ska hon nog göra tror jag.

Vad har du för planer med C?
Sm hade varit en sjukt mäktig grej, men de är mycket jobb och en lång bit kvar. Annars bara ha kul och ta vara på tiden med henne :)

Har du planer på att sälja C när ni är "klara"?
Nej, har inte hjärta till att sälja en så fin vän som henne. Hon är mitt liv!

Vad gör ni på vård & omsorgs linjen?
Läser om vård och medicin. Olika sjukdomar smittor osv. Inte kommit så långt.

Vad har ni för lektioner?
Svenska, matte, engelska (kärnämnena) idrott, historia, medicin, vård och gervård.

Är de en linje du rekommenderar?
Oja, helt klart!!

År Åby en bra skola?
Ja de tycker jag!

Varför köpte ni Musse?
Anton ville ha en egen ponny, lära sig mer osv :)

TUSEN TACK FÖR ALLA FRÅGOR!!
Pussar<3

Av Emma Wendin - 28 augusti 2013 19:28

Svarar redan ikväll!
Håll utkik!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här får ni läsa mycket om min och min brors hästar, vardag, vänner osv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards