emmawendin

Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma Wendin - 31 oktober 2013 21:00

Köpte jodopax och hårfärg, Jullan köpte röda benskydd och lite annat grejs till Ellen.
Tog bussen ner till stallet, tvätta såret och gav hästarna mat. Åkte hem med Camilla sen.

Tittar på film nu, riktigt trött.
Tror jag skrittar Chakira imorgon, annars går jag med henne :)

Av Emma Wendin - 31 oktober 2013 14:42

Idag fick dom små komma ut, alltså Anton och Musse. 

Blev mest skritt och lite trav, mest för att Anton ska få känna av honom ute då han är 10 gånger piggare. 

Han passar mer som Musse Pigg då ;) i vilket fall som så gick de jätte bra och Anton tyckte de var super kul. 


Chakira får vila idag, men jag och Jullan ska till City gross och familia sen. Ska köpa jodopax och Jullan ska kolla på lite schabrak osv. 

Snart inhandlas det en dressyrsadel till mig och Chakira, ojojoj! 

   

Ska vi kanske bli ett dressyrekipage istället? ;)

Av Emma Wendin - 31 oktober 2013 11:46

Nybakade bullar innan stallet, härlig morgon/förmiddag.

Ska snart ner till stallet så Anton kan rida ut. Ha en bra dag alla!

Av Emma Wendin - 30 oktober 2013 22:07

Gick varv efter varv efter varv med Chakira. Tror vi gick i ca 40 minuter.
Tränade stanna, gå, stanna osv.. hon lyssna jätte bra på rösten. Emellan åt fick jag sägs till för att hon skulle lyssna men annars gick de fint.

Anton red, de gick verkligen super bra. Hoppas nu han tar de på allvar igen.
Lovade honom att han skulle få rida ut imorgon för då kan jag följa med och hålla dom eftersom vi får gå över en stor väg.
Går bra nu :)

Av Emma Wendin - 30 oktober 2013 18:23

Är just nu på ridbanan och går med Chakira medans Anton rider Musse.
Ska trötta ut henne lite i hjärnan och få henne att lyssna. Visst hon lyssnar jättebra men de skadar inte med mer träning :)
Uppdaterar om hur de gick efteråt.

Av Emma Wendin - 30 oktober 2013 11:05

Imorse gjorde jag och mamma koksaltslösning så jag kunde tvätta Chakira. Cykla till stallet och gav hästarna mat, sen spola jag rent hennes sår med vatten, koksalt efter de och sist blåspray.
Lät de lufta och torka lite så vi hängde ut hönäten.
La på henne täcke och släppte ut Musse och Chakira i vars 1 hage.
Mockade och fixa efter.

Hemma nu och ska baka scones, mums!

Av Emma Wendin - 29 oktober 2013 21:42

Har tvättat Chakiras sår nu ikväll igen, det ser fint ut redan :)
Ska hit imorgon på morgonen, antagligen får hon gå i en sjukhage i två dagar då hon mer än gärna springer i hagen... Gör hon de så spricker såret upp. Ikke bra.
Gör de bästa av de iallafall.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Här får ni läsa mycket om min och min brors hästar, vardag, vänner osv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards